Tuesday 30 December 2014

anak ke-3 BILA?????

Asslamammualaikum...

sebelum tu SELAMAT TAHUN BARU esok nak masuk 2015 so azam untuk tahun ni dah tercapai kan...

ha apakah azam tahun hadapan????ha itu jeng jeng jeng...
entry hari ni macam panas sikit lah tapi nak tanya lah korang ....

Selalu target setiap anak jarak berapa??
lagi budget cukup tak untuk tanggung anak ko??
pastu pikir lagi mampu ke aku jaga 3 anak ha?
soalan lagi orang penah tanya ko nak anak berapa sebenarnya nih...
lagi ko makan perancang keluarga ke???ko makan jenis apa??

ha mungkin pada yang belum kawin kalo baca entry cam shy shy lah kan tapi setelah banyak member member aku yang dah kawin jadi aku ambil pendedahan atau pendekatan untuk share ngan semua pembaca aku....

ada yang call siap tanya aku tentang pengambilan pil perancang takkan makan tak pernah lupa ha ada teknik tersendiri ok....

MUHAMAD DANISH

ok aku mulakan dengan anak pertama aku lah start dari beranak sebelum bersalin dah pikir nak makan apa atau nak injection ataupun nak implan kan yang rm300 tu tahan 3 tahun.....

untuk pengetahuan korang pil perancang ni bagus di ambil kerana dapat menstabilkan hormon korang, juga dapat protect diri korang dari mengandung sesajer lah since aku mommy workers jadi tak boleh lah sesoka hati kan jadi ini protection aku lah...

AIRIS AURORA

Alhamdulilah anak sulung dengan anak ke-2 beza 3 tahun ok lah tu kan .....dah tu bila anak ke-2 memang makan pil sama juga nama pil tu REGEVIDON...... aku beli kat farmasi jer RM6.00 pil tu ada 28 Biji dan setiap hari selepas makan malam aku ambil sebiji telan lepas habis tu on the sport circle korang muncul semasa circle datang tuh hari ke-5 korang boleh start sepapan yang baru lagi sampai lah kalo korang plan nak pregnant lagi ha berhenti 3 bulan baru plan untuk baby kan....jangan risau aku diawasi oleh KKIA (Klinik Kesihatan Kerajaan) selalu ambil BP dan timbang berat......

dan untuk jawab soalan tajuk diatas anak ke-3 bila ini jawapan aku...
Aku berharap Danish dah lepas darjah 1, dan Aurora dapat paham sikit arahan dan mampu sikit tolong mama wat kerja rumah....(ha kejam tak) anak dara kan heheh lagi pun muda lagi 26 tahun...so ada perancangan lah mungkin 30 nanti ker tapi ini perancangan aku kalo perancangan Allah lagi hebat tah tetibe makan ubat tapi 2015 tu dah jadi azam lain pulak datang dari allah aku redha anak pun rezeki kan bukan kerja bagus jer rezeki...........................

Allah lebih tahu keperluan aku bukan allah bagi kehendak aku kan jadi dengan tangan terbuka aku tadah kan heheh.....tapi selagi aku diberi peluang untuk merancang jadi biarlah perancangan itu menyeluruh kan minta di izin tuhan....

Kalo ada anak ramai pun suka kan meriah rumah tetambah nak balik raya penuh dalam kereta bergaduh gaduh cam anak aku baru 2 orang dah macam 4,5 orang....jadinya perancangan perlu bukan setakat duit mampu ke idak tapi dari segi mental fizikal aku dalam melasanakan 2 kerja dirumah dan ditempat kerja masa rehat g kan ......so ALLAH tau aku mampu  bila heheheh...

kalo tanya aku nak berapa anak aku nak 3 jer kalo tanya suami dia nak 4 jer kalo allah bagi aku lebih pun aku happy jer insyaallah dipermudahkan segala urusan aku kan...

NOTA: so korang jarak setiap anak berapa tahun??

No comments:

Post a Comment