Wednesday 11 February 2015

MERCUN POP berguna untuk MAMA

Ha jangan buat terkejut MAMA yang main mercun POP hahaha....



bukan sebab raya cina tau ok......bukan hari raya jer ada mercun ni kat rumah aku hari hari biasa pun ada ok....hehehehe

Senang biler benda ni berguna untuk kepentingan MAMA hahahah...

THE POWER OF MAMA

ok as mama kene ambil tahu apa anak suka n tak suka atau senang benda yang dia takut senang sikit ko nak control behavior dier.......

aku rasa cubit, pukul bukan benda yang bagus tapi ko boleh gantikan benda yang dia takut atau pun umpan kan benda itu untuk dia buat sesuatu yang baik.....

jangan lah ko buli anak ko semata mata untuk kepentingan sendiri kan....so benda ni ko buat untuk belajar ker....untuk sayang adik ker macam danish kan selalu sakat adik cubit, sepak, marah adik jadinya bila dari jauh mama kat dapur diowang kat depan tanpa ayah so gunakan lah mercun nih dari jauh tunjuk jer dah tak berani suruh simpan 'mama simpan mama simpan' ok mama simpan tapi tolong mama jaga adik ok???'ok' tengok tuh haha baru tunjuk belum baling ok...

tapi kalo 2,3 kali ko cakap tapi dia buat jugak ko terpaksa baling sebijik ok sebijik jer jangan baling bebanyak nanti jiran kata apa lah jiran aku nih main mercun dalam rumahkan....ha malu tuh heheheh..

Itu anak aku tau untuk danish kalo Aurora lain pulak tau dia takut patung semua jenis patung yang besar besar......itu jugak aku boleh umpan dia supaya dia tak buat sesuatu yang merbahaya contohnya tangga ataupun bilik air letak jer bear tuh depan pintu cmfirm tak berani dekat kah kah kah....

ok itu jer nak citer harap korang pun dapat idea supaya dapat control behavior yang tak baik tuh.....atau untuk pembelajaran mereka....



NOTA: dalam beg tangan aku kemana mana mesti ada MERCUN POP  nih senang nak control anak 2 kan agak susah sikit bila keadaan public so mesti BEWARE....

Terima Kasih sebab baca entry ni....

No comments:

Post a Comment