Google+ Followers

Wednesday, 25 February 2015

baby menangis MALAM bagus

HEHEHEHEH
ASSALAM

erm terpikir nak buat entry ni setelah 5 tahun pengalaman ini bersama suami menjaga anak sulung kami MUHAMAD DANISH hhehehe

ini lah baby 3 bulan tuh 

kalo dikenang takut untuk megandung or beranak lagi tau saper bukan aku tapi suami tau hehehe....

ayat pertama aku pada suami danish cukup 2 tahun rasanya ok dah ni boleh tambah tau suami cakap apa boleh ker jaga 2 orang anak, sanggup ker nak berjaga malam lagi, abang takut lah dia nangis macam danish tuh, abang tak bersedia lah ayang bersedia ker? banyak nyer soalan tapi bukan abang yang ngandung n beranak kan pun kan.....orang yang patut rasa benda tuh kan.....hahhaha lawak kalo ingat balik........simple jer ayat aku " ALLAH kan ada dia bantu kita insyaallah mungkin yang ke-2 ni takkan jadi AHMAD ALBAB= ahmad pintu heheheh...

ALHAMDULILLAH semasa mengandung aku berdoa agar aku di jauhi dari tangisan itu hehehe orang panggil sawan tangis....mana tak nya ayah dia dulu pun macam tu heheheh keturunan ayah heheheh...

em pengalaman ini tidak akan kami berdua lupakan....

ok ia terjadi bila hari ke 25 pantang selepas dia demam n kami berpantang di berek penjara...

mungkin sebab rumah kami duduk tu rumah yang lama dan mungkin jugak kami langgar pantang pindah pindah jap umah mak mertua, jap umah mak, jap umah aku so kuar rumah langgar pantang heheh tapi pakai stokin k hehehhe...

Setiap hari erk hehehe tak de skip hari pun selama 3 bulan tau dari kul 12.00pm to 7am kira tepat tujuh tuh dia nak bateri kong lah.....bukan tak kesian sampai kami malam malam pergi rumah ustaz mintak air penawar tau jam 3,4 pagi tau ada satu malam tuh suami aku keje malam kira dulu kalo suami kejer malam aku mesti nak nangis sebab aku kne jaga sorang tau heheheh so adik aku lah mak teh danish lah teman kan kiteorang tak  tau nak buat apa kita  pergi masjid india tgu ustaz masa tu nak azan kul 6am so danish seronok pergi masjid siap lompat lompat lagi erm aku ngan adik aku semalaman tak tido kerja masuk kul 8.30am serius penat giler tapi benefitnya mama boleh kurus cepat tau sebab tak cukup tido huhuhuhu...

tapi jika suami ada kami selalu buat 2 shift samaada aku tido kul 12 @pun kul 4 pilih begitu lah suami aku tapi kalo dia cuti dia akan jaga malam tuh buat lah apa apa nyanyi ker bawak jalan satu rumah ker solat ker, ayun boyan ker, tuam danish ker hahahah tau tak kiteorang siap tuam danish tau 3, 4 pagi takut kan dia nangis sebab kembung tapi tak jalan gak....

bila balik umah mak mertua kami nak buat kenduri kekah dia ya allah dia nangis satu rumah malam tu tak tido tau diowrang tak pernah tengok mak cik mak cik tu diowang bebel kat kami laki bini kami wat tak tau jer sampai diowang kata macam mak mandir dan pak pandir tak tau nak buat apa ada yang ambil selawat kan ada yang urut kan badan dia ngan minyak, ada yang jalan bawak dia satu rumah, ada yang bogel kan dia takut panas macam macam tapi nangis dia tak henti henti aku rasa betul ada sorang ni cakap kat aku 'banyak sabar dik anak adik ni tengah berzikir untuk mak ayah dia' ya aku nak positif kan diri aku jadi aku ingat kata kata kak tu dan alhamdulilah esok aku kerja harini tak nangis.....aku yang nangis sebb sebelum tu ada cakap ngan danish supaya tak mau nangis mama nak kerja dan alhamdulilah dia dengar rintihan aku...

kalo nak kata betul betul berhenti nangis tu dalam umur 6 bulan ke atas dia langsung tido jer tapi sebelum nak capai 6 bulan tu macam macam ikhtiar yang kami buat....pada mulanya menggelabah gak tau tapi bila dah hari hari bagi kami itu menjadi kebiasaan tapi untuk mendapat anak ke-2 itu lah persoalan yang bermain difikiran kami laki bini...

Ya mungkin kami diuji tapi alhamdulilah semakin besar danish senang dengar cakap tak kasar sangat dan boleh dengar arahan mak ayah nya......betul orang tua tua cakap nanti besar senang bela hheheeheheh......

Alhamdulilah anak ke-2 kami totally lain tak nangis langsung berjaga malam 3 kali tu pun mata bukak jer berjaga tapi suara tak nangis pun...........tapi anak ke-2 kami lincah dan garang berbanding danish tapi comel suka gelagat AIRIS AURORA ala ala kepoh sikit hheheh.....

NOTA: NANGIS itu pengubat kesabaran mama n ayah....

No comments:

Post a Comment