Google+ Followers

Tuesday, 31 December 2013

Perkembangan terbaru AURORA

AURORA 3 BULAN dah meniarap HARI INI - 27/12/2013

 

 

 

Alhamdulilah anak ke-2 aku AIRIS AURORA memang sangat cepat dari anak sulung aku MUHAMMAD DANISH

Mula mula aku tak suspect pun ptg d dia nak meniarap aku tengok dia duk kalibah tempat .....
biasala mak mana nak tengok anak dia cam sengsara je nak tolak pala kan....
aku pun bantula untuk pertama kalinya ........aku pkr untuk bagi tau dia cara cam ne nak tolak pala dia...dalam bape second aku baring kan dia balik...

Aku pun peg mandi, sembahyang doa banyak banyak agar anak ke-2 aku boleh cepat mana lah tau...
......tetibe aku turun bawah tengok dia dah tertiarap aku ingat ayahnya  yg buat kan ....

Suami aku kata dah dekat 3 kali dia wat setiap kali laki aku baringkan dia.....
////// bayangkan ko tak sampai bape minit aku ajar dia dengan berkat doa dan izin allah anak aku berjaya lakukan sendiri tanpa bantuan kami....SYUKUR ya ALLAH....

AKU tak tau la anak ko bila meniarap tp anak SULUNG aku sungguh lambat.....
berjanggut aku tunggu dia meniarap, jalan n skunk still proses pertuturan........tp alhamdulilah sejak masuk 3 thn n ada adik ni dia lebih matang dr sebelum ni cam baby jer......

ok sambung....

AURORA  yang dilahirkan pada 21-09-2013 memang tepat dengan namanya AURORA mana tak nya pecah rekod 4.11kg dalam keturunan family aku tak penah pun sampai 4kg....tak taula kalo suami aku kan.....

Dan aku rasa sebab dia besar dalam perut dan mungkin faktor untuk dia meniarap lebih awal mungkin berlaku....insyaalah kalo sebelum 6 bulan dia dah boleh duduk aku CUBA kkk sebabnya aku banyak belajar dari pengalaman ank sulung kami,,,,,

aku dulu JAHIL bab penjagaan anak ni MAAFkan mama MUHAMMAD DANISH......
mama yang salah sebab tak bagi ransangan yang kuat untuk danish kedepan so masih tak terlambat untuk mama betulkan keadaan ye sayang.....

AMPUN aku memang kecewa dengan diri aku weh tak dapat wat anak aku bercakap sebelum umur 3 tahun.....

untuk ke-2 kali nya aku diberikan cahaya mata PUTERI lagi si PINKY .....insyallah aku akan ajar n didik dia sejak dari bayi lagi....AMIN///

AURORA seorang puteri yang memahami aku dapat rasakan....

sebab:-
1- sepanjang kehamilan aku aku ceria je berbanding anak sulung....aku pun tak tau napa
2- proses bersalin yang sangat ngeri tp SPECIAL untuk aku.....sebab anak besar.....jd famous jap...keh keh
3-sepanjang tempoh pantang aku hanya 4 kali dia jaga malam.....ya ALLAH je yang tau betapa aku risau jadi cam anak sulung aku

aku tukar shif ngan suami aku dia menagis dari pukul 1pg- 5pg......kkkk memang ngantuk weh melalak sekuat hati dia......aku amik shif dari pukul 3pg hinga pagi......sangat menakutkan ketika aku tau aku mengandung untuk kali ke-2....

dan sejak dari aku mengandung kali ke-2 aku selalu mintak pada ALLAH untuk dapat yang lebih baik dari sebelum ni dan

alhamdulilha ALLAH makbulkan doa aku mendapat PUTERI CAHAYA BUNGA hehe

kalo perangai cam dia sepuluh anak pun aku sanggup.....ayat beranilah sangat

ok aku ni nak citer pasal MENIARAP je kan....

TER SURPRISE gak dapat tengok anak baru 3 bulan dah meniarap///////

ko tengok dia bole je tegak kan tengkok dia....heran aku memang dia lain dari yang lain......layan gambar....





: : mama SAYA dah besar......









No comments:

Post a Comment