Thursday 2 April 2015

Anak Hyperactive

SALAM jumaat

pelik dan selalu nampak....

menyampah, sakit hati, dan rasa nak lempang jer sorry to say serius parents yang aware dengan anak anak yang macam ni hyper.....ye tak tau lah dari segi memang budak tu special atau pun tidak tapi ko tak boleh buat budak tu depan public ok memang aku rasa melampau....itu yang kita nampak yang kita tak nampak tah apa dia treat anak dia tuh...

ko rasa lah ko buat anak ko depan orang macam tu orang tu macam syok ke tengok ko marah....tak tau lah orang lain kalo aku memang geram sangat rasa nak pergi ambil budak tuh....

hari tu masa pergi klinik kerajaan bawak budak AURORA pergi cucuk 1tahun 6 bulan ada satu mak ni......biasa lah budakkan lama sikit mula lah nak nangis nak buat perangai kan its normal kot tapi yang tak normal nya mak nyer yang buat perangai....dah lah mengandung pastu pukul anak depan orang ko hengat boleh ker macam tu......anak tu hak allah bukan ko punya pun kan so tak yah lah ko nak pukul dia dia tak bersalah dan tak paham pape pun.....ko tengok tangan ko lagi besar dari tangan dia ko rasa berbaloi ker ko pukul????

sampai kan budak budak lain termasuk anak aku si KEPOH kecik tu cakap kat aku ngadu mama baby angis.....aku tak nampak lah bila dengan dia tampar anak dia tuh aku bangun lah usha dia memang aku tak puas hati kalo aku nampak dia buat lepas aku tengok memang silap lah kecik besar jer aku tengok....anak dia kecik dari anak aku umur 2 tahun jer tapi kecik badan nya.....anak aku yang debab cam tu pun tak sampai hati nak lempang ini kan budak tuh kecik jer....kesian aku tengok....ko kalo mengandung tapi tak pandai jaga anak asyik nak lempang jer tak payah lah nak beranak pinak kesian budak budak tu kurang kasih sayang...

Itu pasal ramai tak percaya yang hukuman seperti pukul, lempang dan rotan akan membuatkan anak anak lebih aktif dan tak mau dengar cakap (degil).........tak tau lah itu pada pendapat peribadi aku.....tahu tak semua orang setuju tapi itu lah hakikatnya.....kita yang tunjuk kita lah dapat balik, kita yang menengking, pastu bila anak tinggi suara sikit ko nak marah kan habis ko yang tunjuk teladan nya dia ikut jer mana dia tahu itu salah kan....

so u adalah rolemodel nye so tak payah lah nak salah kan anak ........semua budak ada hyper tapi mungkin yang hyper sanagat tuh lagi lagi lah kalo ko pukul dia lagi teruk......kalo boleh banyak kan peluk, sayang dan cakap baik baik......

****KANAK-KANAK buat perangai tak pelik tapi IBUBAPA buat perangai depan orang memang pelik gila******serius GERAM nengoknya

2 comments:

  1. as'salam..
    tu la..budak2 kan..biaselah tu bnyk rgamnyer..mak ayh ni la kena bnyk thn sbr dgn perangai ank..huu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesian kan budak budak kalo mak ayah tak paham dah lah tak pandai cakap lagi kecik lagi kene pukul lagi STRESS bila pikirkan heheh

      Delete