Friday 4 April 2014

tukar PENGASUH LAGI

again again n again.............bengang pang pang pang....

aku rasa banyak parents yang senasib aku bab tukar pengasuh ni dah biasa bagi aku dulu MUHAMMAD DANISH selalu je dia wat muka ok je kalo aku tukar tak kisah pown...

tp satu je danish tak boleh tanpa buai dari kecik lagi p mana mana mesti bawak buai.....aih  1 thn 5 bln baru dia bole tido bawah tak kira siang @ malam.....

danish dulu dekat 5 tempat aku penah tukar macam macam kisah nya....kalo tak tukar pun sian kat anak aku tu aku tau dia tak selesa dengan keadaan....ko kalo dah jadi mama baru kau tau anak ko tak suka ke tak sebab kalo anak setahun tu bole hafal jalan k...

penah dulu aku hantar kat satu mak cik n pak cik ni memang orang kata bagus sangat tp bila aku anta memangla bagus depan mata tp anak aku kalo pagi pagi aku anta mesti dia nangis baru je sampai kat kedai belum depan rumah lagi dia dah meraung....aku rasa la la tu aku nak anta tempat lain dekat 3 bulan gak duk situ tak nampak yang dia happy....huh tak leh jadi aku tukar gak akhirnya.....

MUHAMMAD DANISH tak susah bela cuma nak buai je pg dia main puas puas n dia akan tido dari kul 12pm-4ptg kebanyakan pengasuh suka la anak aku tak bangun kan sedap je tido.......kul 5 aku dah amik dah tp bagi aku tak bagus tido lama lama dia minda tak berkembang......banyak lah ko punya songeh is...

tp ada tempat yang bagus orang kata letak kat rumah orang lagi bagus kan tapi tak aku rasa dekat taska lagi bagus giler WHY???????????

SEBABnya di taska ada arrangement mean ada jadual diowang even baby pun ada time tido, main, makan....so banyak budak n banyak kawan n banyak explore......

dulu dulu danish duk taska RAUDHAH.....memang baik pak cik n mak cik tu pengasuh dia pun lembut lembut je budak budak pun suka diowang danish kalo p situ tak mau balik ikut aku.....

malangnya pak cik tak sihat n mereka terpaksa tutup taska tu.......masa tu danish umur 2thn 6bln......

aku hantar taski abim sampailah sekarang tp taski tu tak sama dengan taska dulu lebih utamakan asuhan dari belajar......yela nama pun taski kene belajar banyak lah dari asuh kan.....banyak complain ko....

tp alhamdulilah di taski abim cikgunya sangat prihatin dengan perkembangan danish yang masih perlukan input yang banyak terima kasih CIKGU RINA, CIKGU OPAH, CIKGU AIN, OPAH N CIKGU FIDZA....mereka lah mata aku untuk danish AMIN......

aku sebenarnya nak cerita pasal pengasuh AURORA em em em em minggu lepas laki demam mintak cuti, kelmarin anak demam ok lah mintak cuti, semalam anak demam lagi mintak cuti, malam tadi aku CALL lagi hebat balik kampung ingat is tak keje....hampeh merengkek je aku kot....aku ni dah lah susah nak cuti plus laki aku pun uniform bukan le nak cuti je bos pun nampak kot.....

nasih ada TIRAH pengasuh lama danish yang tak berkira ngan aku......serius bengang aku tak kisah aku pun ada masa aku cuti tapi kalo selalu emergency leave memang lah sapa tak bengang kan......anak aku si AURORA tu pun demam gak aku keje je tak pulak aku cuti manjang kalo anak demam.....

sebenarnya kalo nak jadi PENGASUH ni kene pikir gak mak bapak budak tu nak amik cuti untuk ko lak kan memang ko tak de hati perut lah....aku ok je kalo dia nak cuti aku yang cuti dia nak p holiday aku yang cuti bazir kaN GL aku je.....sabar sabar.....aku kalo PENGASUH tak boleh bla aku tukar je aku peduli apa aku bayar kot ni bukan dia jaga anak aku AKU lak yang jaga cuti dia.....tp gaji tak de less lak....

KALO nak cari rezeki biarlah ikhlas jangan wat orang lain merungut nanti tak berkat......

LAGI asyik ko kata anak aku tak leh duk bawah ngan aku ngan TIRAH tu boleh je aku dah tau dah dia tak layan anak aku cam anak dia yelah anak dia pun 1thn 5 bulan.....

soamik je jalan lain malas nak gaduh......abaikan orang yang abaikan anak kita .....pedulikan perasaan orang yang penting anak aku selesa dan happy d tempat dia duduk sebab tu kan tempat ke-2 dia selaps rumah aku....erm hanya ALLAH yang tau.....betapa peningnya cari pengsuh yang berjiwa ikhlas ni....

memang sakit hati....tengah cari PENGASUH BARU

No comments:

Post a Comment